Cerrar

    es | val   

    El finançament no bancari, una alternativa per a emprenedors i pymes innovadores

    FOCUS Innovapyme Alicante 2015 logo

    el miércoles, 11 de noviembre de 2015 de 10:00 a 11:30

    Dónde:

    Auditorio de la Diputación de Alicante(ADDA)

    Sala coloquios

    Paseo Campoamor, S/N

    Alicante

    Google Calendar Añádelo a tu agenda

    * Se permiten inscripciones de grupo

    Plazo finalizado

    El context econòmic d'aquests últims anys ha dificultat extraordinàriament l'obtenció de recursos financers als emprenedors pels sistemes convencionals. L'experiència mostra que la majoria dels fons de finançament, concentren la seva actuació en empreses consolidades, deixant de banda els projectes d'empreses en fase més incipient, qualsevol que siguen les seves possibilitats i expectatives de creixement de futur. Tal actuació té la seva raó de ser en els costos proporcionalment elevats que resulten per a aquestes entitats i en les intervencions amb reduïda aportació de capital en la fase de validació del projecte empresarial.

    Abans de la crisi, les empreses cobrien la gran majoria de les seves necessitats de finançament acudint als bancs i caixes. A Espanya, els bancs segueixen representant el 80% de les fonts de finançament mentre que a EUA les empreses només van al banc en un 30%. Els bancs dels països del nostre entorn, com França o Alemanya, només cobreixen el 50-60% del finançament. Per tant, a Espanya estem patint un excés de dependència en el finançament que ofereixen els nostres bancs i ara estem obligats, més que mai, a buscar vies de finançament no bancàries.

    El finançament no bancari  s'ha posicionat com una alternativa més accessible per a nombrosos emprenedors i Pymes amb un projecte de futur, però sense accés al crèdit bancari tradicional.  

    En aquest taller, es presentaran les diferents alternatives de finançament que les empreses tenen a la seva disposició, en l'actualitat.

    Programa

    10.00 h. Presentació de la jornada, a càrrec de Joaquín Alcázar, director del CEEI Elx.

    10.15 h.  "Situació i evolució del Finançament col·lectiva o Crowdfunding".

    10.30 h. "L'emprenedoria social: Incubadora d'empreses socials", a càrrec de Margarita Albors Vives, de President i fundadora de Socialnest.

    10.45 h. "Acelera tu proyecto: Programa de suport a l'acceleració d'empreses”, a càrrec d'Elena Soliveres, Responsable del programa del CEEI Alcoy.

    11.00 h. "Com funciona un Business Angels, a càrrec de CvBan.

    11.15 h. Torn obert de paraules i debat, moderat per Joaquín Alcázar, director del CEEI Elx.

    11.30 h. Tancament de la jornada.

    Patrocinan:

    Fondos Feder

    Organizan:

    Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)Ayuntamiento de Elche - Promoción Económica

    Promueven:

    IVACE+ i Instituto Valenciano de Competitividad e InnovaciónEuropean Entrepreneurial Regions

    Esta sesión forma parte de:

    Focus Innova Pyme Alacant

    5.620 visitas

    Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
    Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
    Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

    Estrictamente necesarias +

    Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

    Estadísticas +

    Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

    Funcionales +

    Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

    Marketing y publicidad +

    Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

    GUARDAR AJUSTESACEPTO