Cerrar

es | val   

Es posa en marxa el projecte Repoblem un camp d’oportunitats per contribuir a frenar el repte del despoblament rural

s

Publicado por AdmonVlc
miércoles, 07 de octubre de 2020 a las 13:24

L’objectiu del projecte Repoblem un camp d’oportunitats és identificar el grau de vulnerabilitat de despoblament sociodemogràfic dels municipis de l’àrea d’actuació del Consorci Leader per al Desenvolupament Rural del Camp. I, a partir d’aquesta informació, es seleccionaran 4 municipis pilot per ser capaços d’identificar potencialitats laborals i de negoci d’aquests municipis escollits que puguin contribuir a frenar la situació de despoblament que visquin aquests pobles.

Per tal d’assolir aquest objectiu, es partirà d’un enfocament innovador que planteja definir una metodologia basada en l’anàlisi de dades territorials sumada als resultats de diferents dinàmiques grupals participatives a nivell local, en els municipis pilot, per tal de detectar noves oportunitats laborals i de negoci. Aquestes dinàmiques participatives a nivell local es fonamentaran en les conegudes com “líving labs rural practicies”, les quals s’orienten vers la generació d’espais per a la innovació i la recerca participativa que afavoreixin el desenvolupament rural a l’hora de promoure activitats amb enfocaments multidisciplinaris i la cerca del paradigma de la co-creació. 

La identificació de les oportunitats es basarà en els recursos presents al territori en àmbits econòmics tan diversos com ara el sector agrari i agroalimentari, el turisme i l’economia creativa (en base al patrimoni natural i cultural, però també artesanal i agroalimentari), la gestió cultural i patrimonial, els serveis a les persones, les activitats enfocades a la transició ecològica (economia verda, energies renovables, economia circular, bioeconomia), les noves professions i el coworking rural, entre d’altres possibilitats.

Aquesta iniciativa respon a la voluntat del Grup d’Acció Local d’actualitzar les eines i els plantejaments estratègics del Camp de Tarragona rural després de l’impacte de la pandèmia sanitària que actualment s’està patint, i de forta incidència en les estructures productives locals de petit format. Això està aixecant, no obstant, diferents expectatives i possibilitats que fins ara es trobaven latents. 

Els resultats  es traduiran en uns fulls de ruta personalitzats per cada municipi pilot. S’espera que tot el procediment desenvolupat en aquest projecte pugui ser transferible a altres territoris rurals catalans, amb reptes sobre la taula similars als dels municipis que participaran en el programa.

El projecte Repoblem un camp d’oportunitats és una iniciativa impulsada pel Consorci Leader per al Desenvolupament Rural del Camp conjuntament amb el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, del Priorat, del Baix Camp i de l’Alt Camp. L’execució tècnica del projecte la realitzarà la cooperativa Raiels SCCL que comptarà amb la col·laboració de diversos professionals experts com ara COEMPRÈN. 

També s’hi suma el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, i el Fons Europeu Agrari de Desenvolupament Rural, amb el seu programa LEADER.

5.608 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO